人気ブログランキング | 話題のタグを見る

つくりものがたり

kobotan.exblog.jp
ブログトップ
2013年 01月 09日

And so it goes



一度聞いた歌がなかなか頭から離れないっていうことがある。
自分のこころの中が空っぽの器になっていて、その歌がするりとそこへ入ってきてしばらく居座るからなのか。
今朝FMで流れたこの歌もするりと入ってきてなかなか立ち去らない。
なにかやっては思い出し、なにかやってはまた聴いてしまう。
こんなふうになってしまったけど、ぼくはすべてのことをひきうけるよって、Billy Joel は歌ってるように聞こえる。



And So It Goes

In every heart there is a room
A sanctuary safe and strong
To heal the wounds from lovers past
Until a new one comes along


ひとは誰もこころに部屋がある
安全で堅固な聖なる場所
愛する人から受けた傷をそこで癒す
次の誰かがやって来るまで


I spoke to you in cautious tones
You answered me with no pretense
And still I feel I said too much
My silence is my self defense


ぼくは君に注意深く話した
君はぼくに偽りなく答えた
でもきっとぼくは喋りすぎたんだ
黙ることでぼくは自分を守ってる


And every time I've held a rose
It seems I only felt the thorns
And so it goes, and so it goes
And so will you soon I suppose


薔薇を手にするたびにぼくは
その棘だけを感じてきたんだと思う
それはこれからも同じこと
君もまもなくそうなるはず


But if my silence made you leave
Then that would be my worst mistake
So I will share this room with you
And you can have this heart to break


でもぼくの沈黙が君を離れさせてゆくのなら
それはとりかえしのつかないぼくの過ち
だからぼくは君と一緒にここにいるよ
このこころを壊してしまうのも君次第


And this is why my eyes are closed
It's just as well for all I've seen
And so it goes, and so it goes
And you're the only one who knows


ぼくが目を閉じているのは
見てきたものすべてを思い出すため
そういうものなんだ
君だけはそれをわかってくれる


So I would choose to be with you
That's if the choice were mine to make
But you can make decisions too
And you can have this heart to break


だからぼくは君と一緒にいることを選んだんだろう
それが許されていたとしたらだけれど
でもそれは君も同じこと
このこころを壊してしまうことだって


And so it goes, and so it goes
And you're the only one who knows


そういうもの こんなふうに過ぎてゆくんだ
そして君だけはそれをわかってくれる





by kobo-tan | 2013-01-09 21:38 | 音楽


<< 栞の作り方、公開します      年末年始新聞読書日記 1 >>